Ambassaden-check!

 
Hej alla!
 
Klockan ringde första gången 5.30 men eftersom jag känner mig själv så väl så fanns det två larm till. Kl 6 lyckades jag masa mig ur sängen! Strax efter 7 begav jag mig mot ambassaden. Bestämde mig för att gå från lägenheten (ca 1,8 km) istället för att ta bil/buss. Var faktiskt skönt med lite morgonpromenad trots snön! Hittade utan problem.
 
När man kommer fram till ambassaden fick man stå i kö under ett tak. Jag kom fram strax efter halv 8 tror jag.. Men i alla fall! Vid ca kvart i började de släppa in folk. Då fick man en och en gå fram till säkerhetskontrollen. när man står där utanför i kylan ber om att man ska ta av sig jackan... Ja. Det va kallt för er som undrar. Sen fick man visa skosulorna. Jag klara de mig! Yes! Därefter fick man gå in och gå igenom en säkerhetskontroll som liknar de på flygplatser. Man fick inte ta med sig någon elektronik in så fick lämna mobilen där. 
 
Ut igen i kylan (dock med jacka den här gången!), kort promenix till byggnaden där man ansöker om visumet. Kommer in, tar en nummerlapp och väntar. Blir min tur, går fram till en lucka där man lämnar pass och alla papper, sen får man sätta sig och vänta igen. Efter en kort stund blir man uppropad till en annan disk och får komma och lämna fingeravtryck. Sen väntar man igen tills man blir uppropad och då är det dags för en liten intervju! Man står bara vid en vanlig lucka och svarar på lite enkla frågor. Mig frågade de vart jag skulle bo, om jag pratat med familje, hur gamla och hur många barn, om det verkade vara en bra familj (hallå? Bästa ju!) och sen lite om min barnerfarenhet! 
 
'Your visa is approved and you will receive your passport and visa next week' 
 
Woho! 
 
Det där va enkelt och ingenting att oroa sig för! Träffade dessutom en jättetrevlig tjej som har samma avresedatum som mig, grymt! Hon åker också med STS så vi kommer vara på training school tillsammmans! 
 
Frågor? Bring it on. Men tror jag fått med allt! 
 
 
Passadepå att hälsa på min fina prins också. Saknar honom varje dag men vet att han har det bra! Quisen ❤️


Kommentarer
Postat av: Frida

Stort lycka till med alla förberedelser, ska bli kul att följa! :)

Svar: Tack så mycket! :D
Madeleine

2014-02-04 @ 02:52:15
URL: http://fridalavida.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: