Längtan

Just nu känner jag bara att jag vill ta min väska och åka. Är så galet sugen på att få komma iväg! Det är 23 dagar kvar innan jag lyfter från Arlanda.. 23?! Enligt mig är det 23 dagar för många faktiskt.

Jag brukar tänka lite på det här med hemlängtan och att jag ska vara borta i ett år. Men grejen är den att allt finns förmodligen kvar när jag kommer tillbaka. Skillnaden är väl att träden har fått en extra årsring. För om man ser tillbaka på hur min vardag såg ut för ett år sen, så va den likadan. Visst jag gick i gymnasiet osv. Men jag satt i samma soffa på kvällarna och drack te ur samma muggar. Sannolikheten att jag fortfarande kommer kunna göra det när jag kommer tillbaka är väldigt stor. 

Många brukar säga att jag är modig som vågar göra det här. Att det är en läskig grej och att de aldrig skulle våga! Men hallå.. Tänk efter nu. Vad är det värsta som kan hända? Jo, att man inte trivs med livet som au pair och man tar sin väska och flyger hem. Det är det värsta som kan hända. Va det så farligt? Nej, juste. Dags att vidga sina vyer lite och testa på något nytt än mellanmjölksvardagen.

Jag är dock inte naiv. Jag vet att det kommer komma dagar när allt känns tufft och man längtar hem till 'det vanliga'. Men de andra dagarna kommer väga så mycket mer, de kommer vara fyllda med mitt livs äventyr! Ska några små jobbiga perioder få förstöra det? Jag kommer verkligen göra allt i min makt för att det här ska bli det bästa året någonsin! 

Nu längtar jag efter att få komma till USA och få en till familj, för det är så det känns, jag kommer få en andra familj. Hur coolt är inte det? Fatta att få krypa upp i soffan med två barn vars charm får mig att smälta! 





Fick lite hjälp av Allan att planera packningen igår. Dock vet jag inte riktigt hur han tänkte när han själv tar upp mer än hälften av den vikt jag får ta med mig! 


Kommentarer
Postat av: Mamma ;)

Snor du ALLAN gråter vi floder!
Snart älsklig SNART är det dags :) i morgon röjer vi lite mer o ditt rum så är du ett steg närmre att åka ;)
Bara 3 veckor kvar!!!!
Puss

Svar: Allan ska med! Puss tack för all hjälp med rummet! Älskar dig <3
Madeleine

2014-02-22 @ 13:37:08
Postat av: Ellinor

Alltså du har så rätt i det du skriver! När jag tänker efter så längtade jag nog inte hem en enda dag när jag var där! Du har en helt underbar tid framför dig! Och du kommer dit när sommaren börjar typ. Lite avis! Hihi

Svar: Nu längtar jag ju ännu mer! Haha :D och sommaren får mer än gärna börja känner jag, så trött på den här kylan och det tråkiga vädret! Kommer du och hälsar på? :D
Madeleine

2014-02-22 @ 17:44:53
URL: http://ellinoroskarsson.blogg.se
Postat av: Emma

23 dagar kommer gå snabbt ska du se, rätt som det är så står du där på flygplatsen, redo att åka iväg :)

Svar: Förmodligen så är det så! Brukar tänka: vad gjorde jag för 23 dagar sen? Och så kommer man på att det känns som om det var igår!
Madeleine

2014-02-24 @ 17:32:55
Postat av: Linnéa

Riktigt härlig inställning! Det är precis så jag tänker, även om jag blir lite osäker vissa dagar så vet jag att om det inte funkar så kan jag åka hem igen och man lär ju ångra sig mer om man inte tar chansen och gör det! :) Mellanmjölksvardagen var förresten dagens bästa uttryck! ;)

Svar: Du har helt rätt! Vi kommer ångra oss om vi inte gör det här och tänk vilken resa det blir :D jag tror det blir grymt!
Madeleine

2014-02-26 @ 00:19:58
URL: http://neainthestates.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: