Traverse City, Michigan 12-19 Juli

Direkt efter jag matchat med min familj frågade de om jag skulle vilja förlja med dem på deras semester de gör i stort sätt varje år. Men hallå, SJÄLVKLART! Så biljetten till Traverse City var bokad redan innan jag satte min fot i Amerika. Sarahs mamma bor i Traverse city och varje år åker de dit för att hälsa på. Oftast är andra delar av hennes släkt där då samtidigt. Vi hyrde ett hus som låg precis vid en sjö, bara några kilometer från Grandma Peg (som för övrigt är störtskön. Satte upp henne på en dejtingsida senast hon var här haha). 
 
När vi landade i Traverse City fick jag henast en känsla av att vara hemma i Sverige. Anledningen var nog klimatet och naturen. Jag kände igen träd, det fanns öppna fält, kullar och skogar. UNDERBART! I jacksonville är allt platt.. på bilden här under hade vi precis ätit glass som är känt för just det här området. Mjölken de gör glassen på kom från korna som gick i hagen bredvis, riktigt kul faktiskt!
 
Lite morgonbus med Georgia! Vi delade rum, så på morgonen brukade jag krypa ner hos henne en stund!
 
Vacker utsikt när vi var ute på lite äventyr!
 
Glen Abor, Sleeping Bear Dunes. Vilket ställe. Här spenderades dagen med picknick och klättring i sanddynerna! 
 
Vi hade en grymt bra resa och det var en välbehövlig paus mitt i sommaren. Minigolf, familjemiddagar, smores, mysiga lässtunder blandat med upptäcksfärder gav mig energin tillbaka! Jag skulle ljuga om jag sa att sommaren endast bestod av lyckliga sprudlande stunder för mig. Det var TUFFT. Att jobba som au pair är ingen dans på rosor varje dag. När båda värdbarnen är hemma från skolan hela dagarna pga sommarlov så finns det dagar man bara vill dra täcket över huvudet. När konflikterna blir ohanterbara och energin tar slut. Men det finns också stunder när man bara älskar det man gör! Jag kände att jag bhövde komma iväg och göra saker med Georgia och Cole varje dag för att försöka hålla dem upptagna. Utmaningen jag stötte på var att hitta aktiviteter som skulle roa en 3 årig pojke och en snart 7 årig flicka. Dock känner jag att jag gjorde ett bra jobb på den fronten. Att få en break såhär under sommaren var toppen! Jag är så tacksam som fick chansen att följa med på den här resan och se ett nytt ställe här i USA.
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: