Besiktningen

Ja, det kändes som om jag skulle åka och besiktigas i onsdags på hälsokontrollen! Svindyrt va det, 625kr för att en läkare skulle sitta och kryssa i några rutor. Men det är det värt! Var inga konstigheter, lite om sjukdomar, vilka vaccinationer man har etc.
 
Satt även kvar en stund och pratade med läkaren, han tog sig tiden att göra det! Det resulterade iallafall i att jag nu är ganska säker på att det är läkare jag vill bli! Vilket jobb.. Man kan hela tiden bli bättre och hitta nya områden att jobba med plus att forskningen hela tiden gör så stora framsteg att man aldrig kommer sluta lära sig. Kanske är det jag som en dag kommer få möjligheten att bota cancer mm. 
 
Blev ju godkänd av STS i början av veckan och då sa de att jag hade två veckor på mig att skicka in de sista papperna och även färdigställa mitt au pairroom. Måste göra en video där jag presenterar mig själv osv så att framtida familjer kan få sig en uppfattning om mig. Tur att pappa är så bra på att redigera filmer! 
 
Annars så så känns det fortfarande så overkligt det jag håller på med just nu! kommer nog inte förstå förrän jag står på Arlanda och ska säga hejdå till familjen.. Min älskade familj! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: