50 dagar!

Idag är det 50 dagar kvar, hur sjukt! Ska försöka hinna med en liten Skype idag också. Får se när det blir, de skulle först till kyrkan sen ska värdföräldrarna på The Blue Man Group.

Apropå det här med kyrkan.. Jag är inte troende överhuvudtaget. Inte minsta gnutta någonstans. Men! Jag önskar jag var. Tänk vad skönt att alltid ha en högre makt att förlita sig på. I en krissituation har jag ingen, under tiden andra känner en trygghet hos sin Gud. Händer det något tragiskt, ja men då kanske det var Guds mening. Jag tycker istället att livet suger och att hela världen är ett helvete, det finns ingen rättvisa och det finns ingen lösning. Varför ska jag gå igenom livet och känna så när allt händer, när man istället kan ta en enklare väg! Man tjänar ju inget på att ta den svåra vägen i livet! Alla liv har ju ändå samma öde, vi ska dö.
Tänk att alltid ha den där övre makten att förlita sig på, att be till och att tro på, händer något så händer det, löser det sig så blir tron på sin Gud bara starkare. Sjukt skönt!

Jaha, vad ville jag ha sagt med det här då.. Flummigt inlägg som inte har med mitt liv om au pair att göra.. Men ska ändå knyta ihop säcken som jag så fint lärt mig göra i skolan med det här: jag kommer följa med familjen till kyrkan någon söndag, bara för att se hur det är! Det gör inte att jag blir troende, det kommer jag nog aldrig bli, men jag är intresserad och öppen för deras tro och vill lära mig mer!



Kommentarer
Postat av: Sarah

Hej! Gud vad kul att följa din blogg :D
Jag går också bara och väntar på att få åka iväg, har dock mer än dubbelt så långt kvar som du!! Haha..

Svar: Kul att du hitta hit! (Nu fick jag en till blogg att följa!!:D) Haha nu blev jag stressad när du skriver så! Det kommer gå så fort! Våren har ju en tendens att göra det.. ;)
Madeleine

2014-01-27 @ 23:06:58
URL: http://www.sarahdaniella.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: