Inför intervjun

Intervjun närmar sig. På onsdag ska jag åka upp till Stockholm för att träffa en tjej som håller i intervjun. Hon berättade att intervjun kommer vara på engelska men att jag inte behöver vara orolig. Jag tror inte jag är det.. Engelska brukar kännas lugnt, tror mest det kommer bli kul! 
 
Det det som ska med till intervjun är:
  • 2 st Childcare Refeerences
  • 1 st Personal Reference
  • Medical Form
  • Polisregisterutdrag
  • Au Pair Agreement
  • Kopior på pass, körkort och slutbetyg
Hälsointyget och polisregistret räcker att det är inbokat (det kan ju ta lite tid att få). Avtalet ska vara underskrivet, referenserna insamlade och det andra kompierat, sen är jag done! Känns som jag har massor med tider inbokade nu.. tid för nytt pass, hälsoundersökning, intervjun.. Det var iof inte så många! Haha!
 
Mycket tankar som kommer och går just nu. Många är positiva! Men sen dyker det ju upp lite orostankar.. Man har ju läst en del skräckexempel om au pairer som hamnat i konstiga familjer, blivit utslängda osv. Men i de fallen kanske det inte bara är familjens fel, kanske är det så att au pairen inte följt regler, betett sig konstigt osv. Jag har ju bara läst den ena partens sida, så man kan ju inte dra förhastade slutsatser! 
 
Men jag kommer vara kräsen när jag väljer familj, det ska kännas 100, inte bara ta den som känns okej för att få komma iväg till USA! Sen inte ha alltför höga förhoppningar, vara beredd på att det inte kommer vara precis som jag tänkt mig men att det är okej ändå, allt löser sig ju! Jag ska fokusera på att göra det här året till en minnesvärd del av mitt liv, kanske det bästa! Hemlängtan kommer komma, men hemma kommer ju finnas kvar, man kan ju inte låta sånt hindra en från att testa något nytt! 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Johanna

Jag åker också med STS, tycker att det är en jättebra förening!! Lycka till med intervjun! :)Kram

Svar: Åh va kul! Tack så mycket! Ser att du har kommit lite längre i din process, börjar det bli nervöst? :) kram!
Madeleine

2013-11-10 @ 13:34:31
URL: http://aupairjossehannaa.blogg.se
Postat av: Mormor Eva

Det här var en jättekul idé - att blogga. Ska bli roligt följa dig på äventyret på det här viset också! Håller tummarna nu inför intervjun, som jag vet kommer att gå bra. Blir inte du godkänd/antagen, då bör ingen bli det. Puss

2013-11-10 @ 13:49:54
Postat av: Johanna

Ja det börjar bli lite nervös nu, tiden går jättefort nu! Men tror inte att jag kommer förstå att det är på riktigt förens jag sitter på flyget till USA. Men jag är så himla glad över att jag får den här chansen! :) Kram

2013-11-10 @ 14:05:45
URL: http://aupairjossehannaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: