Första inlägget

Hej!
Dags för första inlägget tänkte jag. För en vecka sedan betalade jag in anmälningsavgiften till sts au pair, det var då jag kom igång på riktigt kändes det som. Det jag gjorde var att maila sts för att höra om det fanns möjlighet till ett informationsmöte i Stockholm. Men tyvärr hade de redan haft sista mötet där för bara några dagar sedan. De har sitt huvudkontor nere i Göteborg. Men tjejen jag mailade med var extremt tillmötesgående och bokade in mig direkt på ett telefonmöte ett par dagar senare! Ett alldeles eget informationsmöte.. Perfekt!
Jag fick svar på mina frågor och bestämde mig direkt för att ansöka. Sagt och gjort! En vecka senare sitter jag här, har bokat in intervjun, skickat efter brottsregistret, bokat läkarbesök, bokat tid för nytt pass samt snart klar med mina referenser! Det går läskigt fort just nu!

Jag planerar att åka i maj nästa år. Anledningen är att jag då kommer kunna fira min 20 årsdag hemma och sedan hinna hem i lagom tid året efter om jag vill börja plugga. Man är sammanlagt borta 13 månader.

Jag kommer försöka uppdatera den här bloggen så fort det händer något nytt!


Kommentarer
Postat av: Carolina H

Åh vad roligt att du ska åks som au pair! Var ett av de bästa åren i mitt liv när jag var iväg :) vilket land ska du till?

Svar: Alla säger det! Ska bli så kul😄 jag ska åka till USA! Har sett att jag varit dålig på att nämna det 😇
Madeleine

2013-11-09 @ 11:20:12
Postat av: Matilda

Ok va kul, du kommer ha det såå bra, jag lovar har inte ångrat en ända gång att åka man lär sig något nytt varje dag och man blir verkligen som en familjemedlem :)

Svar: Blir så glad att höra det! Jag hinner ju förmodligen komma dit innan du åker hem, så då får vi ses tycker jag!!
Madeleine

2013-11-09 @ 13:58:28
URL: http://tildaaupair.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: