Barntimmar

För att åka som au pair med STS måste man ha jobbat minst 200 timmar med barn. Det jag gör för att få ihop dessa timmar är att vikariera på förskola/fritids samt 1-5an. Riktigt kul men att ha en klass själv med små vildar kan vara lite tufft. Speciellt eftersom man ofta bara är med klassen en dag och inte hinner lära känna dem. Men det är en utmaning jag tycker om! Sen är det ju så kul att varva lektionerna med lek på fritids!
 
Dessutom har jag jobbat med klasser 6-9, men barn detta kommer jag inte räkna in i mina 200 h. Min kontaktperson på STS sa att barn räknas upp till 14 år. Har också vikariat på gymnasiet i fysik och matte för att få ihop så mycket pengar som möjligt! Trots att man får ca 200 dollar i veckan när man jobbar som au pair så kan det va skönt att ha lite mer att röra sig med. 
 
För tillfället jobbar jag som assisterande lärare på halvtid i en klass 4 fram till jul. Men då det är 4 h om dagen hinner jag ibland klämma in andra vikariat både före och efter! 
 
Så ni som undrar hur man ska få ihop dessa timmar, skriv in er på skolorna som vikarie, det behövs alltid!! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: